3 manieren om de show up rate van je webinars te verhogen!

3 manieren om de show up rate van je webinars te verhogen

Heb je zo je best gedaan op de werving van deelnemers van je webinar. Je hebt geïnvesteerd in tijd en geld in de werving. Dan is het natuurlijk zonde als er er maar een heel klein percentage van het aantal aanmeldingen daadwerkelijk opdagen.  Ga daarom voor het maximale rendement! Weet: Gemiddeld komt slechts 30% van de aanmeldingen voor jouw webinar ook daadwerkelijk opdagen. Je bent dus gewaarschuwd 😉

Ligt dit percentage al rond de 30%? Dan doe je het goed. Ligt het percentage bij jou onder de 30%? Dan is er werk aan de winkel!

De show up rate van jouw webinars verhogen? 3 manieren hoe je dit kunt doen:

1. Laat iets van je horen tussen het moment van aanmelden en de start van het webinar

Bij voorkeur meerdere keren. Ontwikkel een mailflow voor de geregistreerden van het webinar met als doel om hen te verleiden om ook daadwerkelijk naar het webinar te komen. Geef bijv. in de eerste mail een tipje van de sluier van wat je gaat onthullen tijdens het webinar, zodat ze het gevoel krijgen dat ze het webinar écht niet mogen missen. In de tweede mail kun je een (persoonlijk) verhaal delen, waardoor ze je leren kennen en gaan vertrouwen. Creëer magic! 

Stel de mailflow zo in dat je er bijv. 2 dagen na aanmelden en 4 dagen na aanmelden een mail wordt verstuurd. Stop deze mailflow zodra het webinar binnen 24 uur begint. Vanaf dat moment kun je nog twee reminders sturen naar alle registranten.

Reminder mail 1: 24 uur voordat het webinar start – Morgen is het zover
Reminder mail 2: 1 uur voordat webinar start – Het webinar start bijna!

2. Communiceer een aantal uur voor de start via Facebook of Instagram dat het webinar eraan komt

Deel met jouw doelgroep dat webinar eraan komt en dat je je nog kunt aanmelden via #linkinbio. Het is een mooie manier om ook nog wat extra nieuwe aanmeldingen te werven en tevens is het een reminder voor de al ingeschreven deelnemers dat het eraan komt. Je kunt dit doen door live te gaan via Instagram Stories of  Facebook Verhalen of door een via Stories of Verhalen een update te plaaatsen. 

Herhaal dit ongeveer 15 min voor aanvang van het webinar.

3. Maak een Facebook of Instagram advertentie EXCLUSIEF voor de mensen die zich hebben aangemeld voor je webinar en toon deze de dag van het webinar als reminder!

Je weet wie zich heeft aangemeld voor je webinar. Draai deze lijst uit, importeer in Facebook en toon in de uren voor je webinar een advertentie aan deze groep als reminder!

Kortom: het is belangrijk om je te focussen op het werven van deelnemers voor jouw webinar, maar vergeet niet om ook na te denken over het proces ná aanmelden. Daar valt vaak nog zo ontzettend veel winst te behalen. Ga voor die show up rate van minimaal 30% 🙂

In 1 dag jouw social media

gameplan maken?

Boek nu jouw ticket voor het Nieuwe Klanten via Social Media Event
op 4 oktober in Castricum aan Zee. 

Gerelateerde berichten