Waarom adverteren op Facebook?

Waarom adverteren op Facebook?

Waarom adverteren op Facebook?

Waarom adverteren op Facebook? In dit artikel geef ik je 5 hele goede redenen om dat te doen! Facebook is de BIG BOSS in Nederland wat betreft sociale media.

Facebook heeft maar liefst 9,6 miljoen Nederlandse gebruikers en groeit nog steeds. 6,8 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook DAGELIJKS.

Veel, heeeel veel mensen zijn dat.

Groei Facebook 2015 naar 2016

Maar waarom adverteren op Facebook?

  • Organisch bereik is gedaald

    Het aantal volgers dat een bericht van jou Facebookpagina ziet is de afgelopen jaren enorm gedaald. Zo ongeveer 6% van jouw volgers ziet jouw Facebook bericht. Niet zo veel he, tijdens je duizenden en duizenden volgers hebt. Maar dan nog. Als je keer op keer knallers van berichten maakt dan kun je je bereik verhogen en evengoed veel mensen bereiken. Maar ja, wie bereik je dan? We willen wel kwaliteit natuurlijk.

  • Bereik heel gericht je doelgroep

    Met Facebook Adverteren kun je heel gericht je doelgroep bereiken. Facebook weet echt superveel van ons. Hoe dat kan? Door onszelf. Wij geven heel veel informatie vrij op Facebook. Facebook gebruikt deze informatie om jou als ondernemer beter je doelgroep te kunnen bereiken. Zo kun je je advertentiedoelgroep selecteren op onder andere:
    – Leeftijd
    – Locatie
    – Interesses (zoals tennis, voetbal, Wie is de Mol etc.)
    – Taal die men spreekt
    – Geslacht
    – Fans
    – Burgerlijke staat
    – Niet Fans

    Op deze manier kun je heel specifiek verschillende advertenties aan verschillende groepen laten zien. Die uitingen moeten natuurlijk nog wel gemaakt worden. Om nu voor alles een vormgever in te huren is, als ik voor mijzelf spreek, een beetje te gek.

    Wil je weten hoe je zonder Photoshop kennis toch de mooiste Facebook uitingen kunt creëren? Gebruik de tool Canva. Met Canva creëer je heel eenvoudig zelf de mooiste sociale media uitingen.

  • Lage kosten

    Al voor een paar euro per dag kun je veel mensen bereiken. Mensen die jij kunt helpen. Het allermooiste aan Facebook adverteren vind ik dat je heel gericht je doelgroep kunt bereiken. Daardoor heb je weinig waste. Is iedere euro raak. Je kunt een begin- en einddatum instellen en je kunt je budget altijd aanpassen.

  • Je kunt snel veel mensen bereiken

    Je hoeft niet jaren te wachten totdat je eindelijk heel veel volgers hebt maar als je morgen je doelgroep wilt bereiken kan dit ook morgen. Breng al je blogs, e-books, video’s en alles wat je nog meer hebt gecreëerd voordelig onder de aandacht van je doelgroep.

  • Laat je mailinglijst snel groeien

    Je kunt heel gericht gratis weggevers tonen aan mensen die nog niet op je mailinglijst staan. Om hen te verleiden om zich voor jouw mailinglijst in te schrijven. Je kunt mensen die al op je mailinglijst namelijk uitsluiten van je advertenties. Of juist vice versa. Of wat dacht je van de mogelijkheid om mensen die je e-mail niet hebben geopend een Facebook advertentie te tonen met de content die je oorspronkelijk via je je nieuwsbrief wilde delen? Zo kun je alsnog die potentiële klant benaderen.

Facebook adverteren werkt alleen goed als je de juiste strategieën toepast. Anders is de kans groot dat je euro’s verspilt. En dat is natuurlijk zonde!

Adverteer jij al op Facebook? Werkt het voor jou? En wat vind je het lastigst? Leuk als je onder dit artikel je reactie achter laat! Vond je dit artikel interessant? Deel het in je netwerk via de deelknoppen!

Gebruikte bron: Nationaal Social Media Onderzoek, Newcom Research & Consultancy

5 kansen die NU voor je neus liggen op social media

Gratis Online Training 

Gerelateerde berichten