Wat moet je met de Facebook Pixel

De Facebook Pixel: wat moet je er mee?

De Facebook Pixel. Iehhhhhhh iets technisch…..

Maar toch…

Facebook adverteren kan in mijn ogen niet succesvol zijn zonder het gebruik van de Facebook Pixel. Als je de Facebook pixel niet gebruikt voor je Facebook advertentiecampagnes kun je net zo goed niet adverteren.  Met de Facebook Pixel kun je namelijk je resultaten meten en doelgroepen opbouwen.

Ik heb lange tijd gehad dat alleen al bij het woord “pixel” mijn nekharen rechtovereind gingen staan. Die pixel klinkt eng en technisch en dat laatste ben ik verre van.

Gelukkig is die angst inmiddels voorbij, zeker nu ik weet dat het nergens voor nodig is EN nu ik weet wat de pixel voor je kan betekenen.

Waarom de Facebook Pixel plaatsen?

Er zijn 3 redenen waarom het handig is om de Facebook basis pixel op je website te plaatsen:

1. Je kunt de resultaten uit je campagnes meten in Facebook

Je kunt in de Facebook rapportage zien hoeveel conversies er zijn geweest n.a.v. je Facebook advertentiecampagne. Een conversie kan van alles zijn, zoals bijvoorbeeld een aanmelding voor je weggever, een download, een bezoek aan een speciale pagina of bijvoorbeeld een aankoop.

Op deze manier weet je of je campagne echt succesvol is geweest of niet. Pure noodzaak dus.

2. Je kunt publiek opbouwen voor remarketing acties

Stel iemand bezoekt je website. Deze persoon heeft interesse getoond in jouw business. Deze mensen kun je nu via “retargeting” een advertentie tonen op Facebook.

3. Facebook kan je advertenties optimaliseren voor conversies

Facebook helpt jou door middel van de pixel om je campagnes te optimaliseren. Facebook zoekt de meest kansrijke profielen voor je uit. De profielen die het meest kansrijk zijn om de aangegeven actie (bijvoorbeeld een aanmelding voor een weggever) te voltooien.

Maar hoe weet je of de Facebook Pixel daadwerkelijk goed is geïnstalleerd?

Daar is een handige tool voor; de Facebook Pixel Helper. De Facebook Pixel Helper is een Google Chrome Extensie die je toe kunt voegen aan je bladwijzers. Hij verschijnt vervolgens in je bladwijzers.

Ik heb een video-instructie voor je gemaakt waarin wordt uitleg hoe de Facebook Pixel Helper werkt. Het is eenvoudig om deze te installeren en te gebruiken.

Als je Facebook Pixel op je website staat

Dan kun je doelgroepen gaan aanmaken. Probeer voor jezelf eens te bedenken WELKE doelgroepen voor jou interessant zijn om aan te maken. Voorbeelden van doelgroepen kunnen zijn:

  • Bezoekers van een specifieke pagina binnen jouw website, bijv. de salespagina
  • Bezoekers die een aankoop hebben gedaan
  • Mensen die al enige tijd niet op jouw website zijn geweest

Des te meer grip jij op je Facebook advertentiecampagnes hebt, des te meer grip heb jij op de stroom nieuwe leads, bezoekers en/of verkopen voor jouw producten en diensten. Installeren dus die Facebook Pixel!

In 1 dag jouw social media

gameplan maken?

Boek nu jouw ticket voor het Nieuwe Klanten via Social Media Event
op 4 oktober in Castricum aan Zee. 

Gerelateerde berichten