Afbeeldingen Blogberichten

Ben jij al klaar voor holiday season?

De feestdagen komen er weer aan! Heb jij je online marketing plannen al gesmeed voor holiday season? Nee? Dan is het nu tijd om even stil te staan en plannen te maken zodat je straks kunt profiteren.

Duurste maanden om te adverteren
November en december zijn historisch gezien de duurste maanden van het jaar om op Facebook & Instagram te adverteren. Dat is niet voor niks want er wordt heel veel geld uitgegeven in deze maanden. Heel veel adverteerders willen in deze periode (extra) zichtbaarheid voor hun producten of diensten. En dat betekent dat de veilingprijzen voor een positie op Facebook- en/of Instagram stijgen.

Onze tip is om daarom nu alvast je marketingplannen concreet uit te werken voor de aankomende maanden. Gebruik de Holiday Season maanden als inhaker. En als je nu het voorwerk alvast doet, profiteer je straks.

Wil jij naar een lancering toe werken?
Gebruik de maand oktober nog als dé maand om te zaaien en het opbouwen van nieuw koud publiek, zodat je in november en/of december jouw product of dienst goed kunt (blijven) lanceren en kunt “oogsten” onder warm publiek.

En profiteer zeker van de extra “reasons to buy” rondom de feestdagen. 

Denk vooruit
Stel je wilt een actie rondom Black Friday. Je kunt je marketingactie alleen op Black Friday promoten, maar waarom zou je je publiek niet alvast de hele week opwarmen en teasen zodat je op Black Friday je conversie flink kunt verhogen. Denk vooruit. Maak er een ronde campagne van.

Data van de belangrijkste feestdagen
HALLOWEEN – 31 oktober
BLACK FRIDAY – 29 november
CYBER MONDAY – 2 december
SINTERKLAAS – 5 december
KERSTMIS – 25 & 26 december
OUD & NIEUW – 31 december & 1 januari

Waar ga jij op inzetten? Bereid je NU alvast voor en profiteer straks!

Posted in

 

 

 

 

 

 

Wil jij je kunnen focussen op waar jij goed in bent?

En ondertussen structureel nieuwe leads binnenhalen?


Dat kan! Vraag een gratis 30 minuten strategiecall aan om de mogelijkheden te bespreken.

Gerelateerde berichten