Geef jij een cadeau aan je websitebezoekers

Geef jij een cadeau aan je websitebezoekers?

Cadeautjes. Wie is er niet gek op? Als je cadeautjes uitdeelt aan de bezoekers van je website, leg je op een positieve manier contact met ze.

In dit artikel leg ik uit wat je kunt bereiken met een gratis weggever op je website, ontdek je de belangrijkste voorwaarde voor een succesvolle weggever en geef ik je een aantal inspirerende voorbeelden.

Waarom iets gratis weggeven op je website?

Er zijn meerdere redenen om op je website een gratis weggever te zetten. Ik heb de belangrijkste redenen voor je op een rijtje gezet.

– Je maakt je potentiële klanten blij
Met jouw gratis weggever help jij je klanten verder of je maakt ze blij. Je kunt ze tips geven in de vorm van een e-book of een videotraining. Of je geeft ze het eerste hoofdstuk van je nieuwe boek of een mooie motivatieposter. Je kunt mensen ook gratis mee laten doen aan een uitdagende challenge waarmee zij zich verder kunnen ontwikkelen op jouw vakgebied.

– Je potentiële klanten maken op een laagdrempelige manier kennis met je
Alles begint met de kennismaking. Als mensen je niet kennen gaan ze nooit bij je kopen. Via een weggever laat je mensen op een laagdrempelige manier kennis met je maken. Ooit gehoord van het principe van wederkerigheid (beïnvloedingswapen van Cialdini)? Als jij aan iemand geeft krijgt diegene het gevoel om iets terug te willen doen. Zo werk je dus al aan de opbouw van een relatie met een potentiële klant.

– Je verzamelt kwalitatieve e-mailadressen
Jij geeft je klant iets moois, hij of zij geeft jou een e-mailadres. Hoe fijn is dat!

Via dat e-mailadres heb jij de kans om de relatie met jouw potentiële klant verder uit te bouwen. Het draait allemaal om vertrouwen winnen. Dat gaat niet zomaar, er zijn gemiddeld minstens zeven contactmomenten nodig voordat iemand überhaupt tot een aankoop overgaat. Via digitale nieuwsbrieven kun jij aan dat vertrouwen werken.

– Je hebt leuke content voor je social media posts
Keer op keer leuke posts voor je sociale media verzinnen: dat vinden veel ondernemers een hele uitdaging. Met een weggever heb je weer leuke content. Probeer te kijken of je naar verschillende invalshoeken voor je post kunt zoeken. Zodat je meerdere posts kunt maken bij één weggever. En af en toe je weggever herhalen is uiteraard ook geen probleem.

Belangrijke voorwaarde voor een goede weggever

Als jij een weggever gaat maken, is het wel belangrijk dat je met één ding rekening houdt. Een weggever moet aansluiten op jouw business en passen bij jouw merkwaarden. Je gaat geen iPad weggeven als je een tekstschrijver bent. Maar een minitraining over hoe je goede teksten schrijft voor je website is dan wel logisch én heel waardevol.

Ter inspiratie heb ik een aantal weggevers uit verschillende branches hieronder voor je op een rijtje gezet. Ook ik heb een weggever, die vind je hier.

 

Prestentatietips ‘De kickstarter’ van Eva Brouwer

Weggever Eva Brouwer


Mini cursus ‘Perfectionisme Loslaten’ van Astrid Davidzon 

Weggever Astrid Davidzon


E-book: “In 7 stappen naar een Financieel Succesvol Bedrijf!” van Femke Hogema

E-book: "In 7 stappen naar een Financieel Succesvol Bedrijf!" van Femke Hogema

E-book ‘Succesvol veranderen’ van Kirsten Schults

Weggever Kirsten Schults

Online true color training van Claire van den Heuvel

Weggever Claire van den Heuvel

Gratis MasterClass

SLIM EN SNEL EEN WAARDEVOL ONLINE PUBLIEK OPBOUWEN
Tof als je erbij bent!

Gerelateerde berichten