e-mailadres

Zo krijg je dat e-mailadres van jouw ideale klant

Jij wilt je mailinglijst laten groeien. Maar hoe zorg je er nu voor dat iemand zijn of haar e-mailadres bij je achterlaat? Dit kun je doen door een gratis download aan te bieden. Maar alleen een gratis download gaat niet de aandacht trekken in die overbezette social media tijdlijnen. Daar heb je een onweerstaanbare titel voor nodig. Een titel die de aandacht trekt en die jouw ideale klant verleid zich aan te melden voor je gratis download.

In dit artikel vind je 5 manieren om een onweerstaanbare titel voor je gratis download te schrijven.

Waarom je mailinglijst laten groeien

Jouw mailinglijst is van jou en daarmee kun jij bepalen wanneer en wat je mailt aan wie zonder last te hebben van de social media algoritmes. Je mailinglijst heeft een enorme waarde. Naast een relatie opbouwen via online marketing, kun je je mailinglijst ook gebruiken voor online sales. Veel ondernemers halen nog steeds een flink deel van hun omzet uit hun e-maillijst OF gebruiken deze e-maillijst om hun verkoopkanalen, zoals een gratis online training of verkoopgesprekken te vullen. 

Aan jou de taak om zoveel mogelijk e-mailadressen voor je business te werven.
Maar iemand gaat niet zomaar zijn of haar e-mailadres bij je achterlaten.

Daar moet iets tegenover staan waarmee je jouw potentiële klant verleid om aan te melden voor bijvoorbeeld een gratis download, ook wel een weggever genoemd.

Waarom de naam van je weggever zo belangrijk is

Op Facebook en Instagram komt heel veel voorbij. Als eerste is jouw taak om de aandacht van jouw potentiële klant te krijgen. Nog voordat iemand überhaupt denkt aan het achterlaten van een e-mailadres.
Jij wilt die groep aantrekken die precies bij jouw business past. Jouw perfecte klant.

Dit kun je voor elkaar krijgen door een knallende titel.

Een titel die super aantrekkelijk is en de lezer verleid zich aan te melden voor je weggever.Puur omdat de titel onweerstaanbaar is voor jouw potentiële klant.

Het is net als bij een boek. Hoeveel boeken heb jij (ongelezen) in de kast staan die je kocht vanwege de verleidelijke titel…. Juist!

Zo werkt het ook met een weggever. Het is dan wel digitaal, maar het principe werkt nog steeds hetzelfde.

Dus daarom… 

5 manieren voor het schrijven van een onweerstaanbare titel

Het begint met de titel. Als je die hebt schrijf je zo een bijbehorende tekst voor de begeleidende mail of post. Eenvoud is het sleutelwoord.

Deze te duidelijker en eenvoudiger de titel van je weggever des te beter het zal werken in je Facebook of Instagram advertentie.

1. Name it & claim it titel

Een titel dat precies beschrijft hoe jouw potentiële klant het wil hebben.
Denk aan titels als..

“ The 4-hour workweek”
“ Financiële Vrijheid”
“ De 100 euro start-up”
“ Fit & Fabulous”
“Jouw eerste miljoen”
“Businessplan op 1 A4”
“Uit je hoofd in het leven”
“ Killerbody”
“Meditatiechallenge”

Het enige wat je hoeft te doen is goed na te denken over de dromen van jouw perfecte klant en daar de juiste woorden bij te vinden.

2. Just do it, een Jaaa dat ga ik doen titel

“ Stop je scheiding“
“ Think & Grow Rich“
“ Eet als een expert“
“ Stoppen met roken“
“ Kruip nooit achter een geranium“
“ Ontwijnen“

3. How to + output

“ Hoe word ik assertiever“
“ Hoe word ik een super VET verbrander“
“ Hoe je bijna alles tekent“
“ Hoe overleef je het pensioen?“
“ Hoe overleef ik de brugklas?“
“ Hoe word ik Bitcoin Miljonair“
“ How to be mindful“
“ How to be an explorer of the world“
“ How to stop worrying and start living“
“ How to create a booktitle that sells“

4. Informatie Goudmijnen / Guides

“ Gids voor….“
“ Overzicht van de top….“
“ 100 manieren om..“
“ De beste plekken om….“
“ De beste….“
“ De 10 beste…“

5. Onderdeel worden van het gesprek

Advies van iemand die het pad al heeft bewandeld van een gebeurtenis waar de lezer voor staat of midden in zit.

“What to expect, when you’re expecting”
“Wat te doen nadat je je boek hebt geschreven”
“Wat kun je doen aan…”
“Wat te doen als je je huis niet verkoopt”

Het begint met aandacht

De titel bepaalt of iemand je e-book, weggever of video wel of niet wil downloaden of iemand zijn e-mailadres daarvoor achterlaat. Ongeacht de verdere inhoud van je download.

Hoe goed de inhoud ook is, dat WEET de potentiële ontvanger nog niet eens. Aan jou de taak om eerst iemand zijn aandacht te krijgen.

Kruip in de huid van jouw perfecte klant en kijk of je jouw weggever een onweerstaanbare titel kunt geven.

Posted in

Wil jij meer leads voor jouw business?

Zonder dat je zelf aan de knoppen hoeft te draaien?

Gerelateerde berichten